Cashgame

Har bott in mig nu på Harras och jag måste säga att det är mycket prisvärt. Bra rum,perfekt läge och ett okej pokerrum. Var nere och körde ett pass och råkade ut för några intressanta händer. Jag hade stradlat från knappen (ja det finns här) och 2 syn och den tajtaste vid bordet höjer 3ggr stradle.Jag har K 9 i klöver och synar för att försvara min stradle. Flopp kommer K 8 4 varav 2 klöver..en kanonflop för mig men jag vet inte om jag leder. Han bettar 25$ och nu är jag rätt säker att han har AK eller AA (möjligt KK men inte troligt)...jag synar. Turn kommer en blank trea och han sitter och funderar på vad han ska beta när dealern som sitter i andra tankar får för sig att vi båda checkat och lägger ut hjärter 8 på rivern.....wowowow säger jag och vi påpekar att ingen agerat och jag frågar vad som händer nu ( då det inte är säkert att reglerna är samma här som hemma) men det var dom så riverkortet blandas in i leken igen. Gött tänker jag att jag får ett skott till.. Han betar 30 på turn och jag synar. Nu lägger dealen upp en kung på rivern=) och han checkar. Är nästan säker på att han har AA nu och har han AK så får han ha det. Jag betar 72$ för det är vad han har kvar och efter 5minuters kvidande lägger han sig och visar AA. Han var mycket sur på dealern och skällde lite på honom medans jag tippade honom 5$ extra he he. Sen kommer det en tjej och sätter sig vid bordet och hon är superaggro och höjer och trebetar varje pott. Hon lägger 500 rätt så snabbt och köper in 300 nya. Jag hoppas få spela mot henne och min önskan uppfyllls snabbt då hon höjer till 15 och jag synar men K Q i ruter. Flopp kommer ruter 10 spader J och ruter A...Såja..floppad nuts med tillägg. Hon betar 30 och jag synar. Turn är blank och hon går all in med 145 till jag synar och hon har JJ på handen och med en 10 till på river så dunkade hon hem den potten. Fick sen inte chans att få tillbaka dom då hon gulade inom 10 min igen..Jag lyckades trots allt att gå 209$ plus så man ska väl inte klaga.
PS: Det var ett kul bord där det var en gubbe som var mycket otrevlig mot sin bordsgranne då han vunnit en pott mot honom. Killen som drack friskt berättade att han läste historia och genast var gubben där som var en pensionerad lärare och frågade när texas blev en självständig stat (tror jag). Han sa typ 1845 varav gubben sa att det var fel och att det ska vara 1835. Nej sa killen 1835 hände detta (varav han snackade om nåt som jag inte fattade) Dom satt o tjafsade högt om detta i 5min och stämmningen blev hetsig varav jag tänkte att jag får ta hand om detta.Vafan tjafsar ni om sa jag. Jag är ju från Sweden...vi har ju historia ..Ni snackar ju om amerika och ni har ju fan ingen historia sa jag varav det utbröt jubel vid bordet och till och med den sura gubben drog på smilbanden. Sen spelade vi kort igen.

Kommentarer
Postat av: dahol

Härligt att du ryter på jänkarna! :)

2009-07-06 @ 12:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback