Hem

Harras turre gick  som det brukar göra med turneringarna här i Vegas. Tappade tidigt halva stacken med QQ mot 66 där 66an fick in hålstegen på rivern. Jobbade sen upp mig till 25k i stacken och det ramlade på bra. Tappade sedan en jättepott när knappen gick all in med 12k efter att alla foldat och jag sitter på small blind med AQ i ruter och synar. Naturligtvis så har BB hittat KK ock går all in och det kostade mig 5 k till att syna. Blank bräda ock 8 k kvar. Åkte sen ut med  99 och turneringsformen har varit urusel här i Vegas. Hade 700 dollar på mig och gick över till The Mirarage för att köra ett skott sista natten. Fanns plats på ett 1-2 no limit och jag köpte in fullt som var 300. Här ska det inte fegspelas så i första handen synade jag en rais med 3 5 i ruter. Flopp 3 5 J   jag checkar och han betar 20 varav jag slår om till 55 ock syn. Turn 3 och jag checkar varav han går all in och efter att jag dragit ut hans AA med 3 5 så fick jag smeknamnet "crazy scandinavian" som Phil Hellmuth har myntat. Fortsätter att spela alla händer ock stacken går upp o ner men jag slutar på 320$ + och drar till mitt Hotell för att hämta väskan och dra iväg till flyget. Nu är jag hemkommen och kan konstatera att det blev en lyckad resa. Turneringformen kunde varit bättre men cashspelet har ju hållt min rulle levande så det går inte att klaga på totalen även om storklonken inte infann sig. Efter den långa resan hem så är man ju lite sliten men jag börjar redan längta efter nästa år och det skulle ju vara kul om nån mer hängde på nån gång.

Kommentarer
Postat av: dahol

Göteborgarn! :)

2009-07-12 @ 04:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback