riggen avtar

Efter att jag vaknat idag tänkte jag dra mig i sängen lite. Slog på tvn och ALLA kanalerna visade Michael Jacksons begravning....konstigt då jag såg honom på Imperial i går... Efter en frukost gick jag till Flamingo och köpte in 300$ på ett 1-2 holdem bord. Började med att få min floppade stege krossad av runner runner färg. Fick sen AA som blev pulveriserade av 44 som fick fyrtal.  Hade sen 100 kvar och fyllde på med 200 till. Fick 9 10 i spader och efter höjning till 10 och 2 syn floppade jag nöten 6 7 8 rainbow. Gubben betar 45 och jag synar bara och dom andra lägger sig. turn spader dam och nu har jag även färgdrag. Han betar 120$ och eftersom han bara har ca 100 kvar ställer jag honom och efter lång tvekan foldar han. Ja jag vet att det bästa där hade varit syn kanske och låtit honom hänga sig själv på den ofarliga brädan men har han floppat set så synar han ändå och har man åkt dit tillräckligt mycket på rivern nu så ser man  AK spader och sånt..så det blev en bra pott ändå. Några händer senare limpar jag in med 4 5 i ruter och 5 st i pott . Flopp ruter 6 ruter 8 och klöver K.. Bet 15 och 2 syn fram till mig och jag synar turn spader 9. Bet 20 och alla synar så jag synar jag med. River ruter 7 ....CATJIIIING ..straight flushen sitter fint. Bet 45 och dom andra lägger sig fram till mig som slår om 90 till. Killen kvider en stund innan han hittar synen med sin stege..ha ha  ..tittar på high hand tavlan och ser att 8 hög straight flush ger 289$ bonus till pappa. Lyckades vända förlusten till vinst och växlade ut 1139$  så 639$ + är ok. Ska snart ner och köra ett pass till.

ps: Som vanligt när det är turnering så vill alla pokerspelare anmäla sig till turnering i sista minuten. I main events sista dag 1 så ville ALLA spela vilket slutade med att mellan 800-1000 spelare fick vända hem igen. En av dom var Patrik Antonius som suttit i Bobbys rum på Bellagio hela veckan......


Såg att Samer Rahman leder WSOP main event efter dag 2a..Har spelat en hel del mot honom och kan bara säga grattis och vi får hoppas att klonken håller i sig för det behöver han...

Kommentarer
Postat av: flashy

fint dude.. hade du även fått bonusen utan showdown? jobba vidare =)

2009-07-08 @ 16:42:19
Postat av: Hammarn

ja bara det finns min 10$ i potten så vinner man den. Hade lite flyt att den inte gått ut på ett tag för det är "flytande high hand" så nu när jag tog 8 high straight flush/diamonds så åker den ner till 60$ i utbet.

2009-07-08 @ 20:21:37
Postat av: flashy

okey dude =)

2009-07-09 @ 00:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback