Andra raka

Fredagens turnering gick precis som jag hoppades så det var bra att få självförtroendet i topp lagom till man ska åka. Jag fick en bra start och till första pausen hade jag ca 50k (20k i startstack). Det var 22st med och när vi var 8st kvar hände detta. Jag sitter som chipleader nar jag tittar ner på AJ i hjärter. Jag har Kola till höger om mig och Hoggarn på BB, Dom hade rätt så stora stacka båda två och det är fold fram till Kola som höjer till 3600 (blinds 600-1200). Jag gillar inte att spela AJ ur position (sb) men jag vet att Kola inte behöver ha någon monsterhand för att höja från knappen där. Jag vill inte höja från min position så jag bestämmer mig för att ta en syn. Hoggarn som sitter bakom mig synar han också. Floppen kommer 10 Q K med 2 spader. Wow tänker jag och checkar.....hoggarn checkar också men det såg ut som han ville höja och att han träffat bra rådde det ingen tvekan om, och Kola drar på med ett bet på 13500...jag tror att en av dom har färgdraget men kan inte vara säker på vem....Jag bestämmer mig för att inte slowspela då potten redan vuxit sig jättestor så jag går all in. Hoggarn börjar snacka om att han inte kan komma ur detta och efter en kort stekning så slänger han in markerna och Kola gör detsamma. Jag visar nuts och Hoggarn visar KQ och Kola slänger upp K 10. Ingen av dom hade färgdraget och blank turn och river gör att jag till finalbordet har mer marker än dom andra har tillsammans. Hamnar till sist heads up mot Manfred och efter en rätt så lång heads up så lyckades jag slå honom. Nu tar vi ledigt en stund på klubben och försöker bättra på solbrännan i stället. Vi kör igång i augusti igen och då med en spelare mindre som inte lärt sig vad vett och etikett är och blev avstängd ..men det är en annan historia...

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Lycka till i Vegas nu

2009-06-13 @ 17:13:08
Postat av: Hammarn

tack så mycket, ska göra mitt bästa

2009-06-13 @ 18:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback