poker

Efter frukosten railade jag Ken som varit hetare än en vulkan dettta VM men han bustade på 13eplats. Då tog jag shuttle bussen till Paris Hotel och gick över gatan för att spela lite cash på Flamingo. Drog iväg 300$ på typ 20 minuter och här kommer det inga badbeat historier. Det var pga uruselt spel från min sida. Gick till toan för att lätta på trycket lite och gav mig en rejäl utskällning att nu får jag fanimej skärpa till mig..Satte mig igen och lyckades sakta men säkert spela tillbaka stålarna. Hade 2 st Canadensare bredvig mig som var väldigt trevliga och bara ville prata hockey med mig. Det jobbiga var att dom hade bättre koll på svenskarna än vad jag har. Dom visste ALLT om di svenska spelarna och vilket lag dom spelade innan NHL. Blev faktiskt impad av att dom kände till MODO,Frölunda och till och med Rögle.....Nåväl efter ett tag kom det en dryg jänkare och satte sig och klagade på allt och alla. Det slutade med att jag sa till honom att sluta leka polis vid bordet och låta dealern sköta reglerna. Han blev skitsur och kallade på chef och det blev faktiskt komiskt när alla skulle lyncha jänkarn. Orka inte med tjafset utan drog istället över till Caesars Palace 6$ rikare wohoo. Anmälde mig till deras 19,00 turre som kostar 170$. Det blev 153st startande och 6400$ i förstapris. I början så hände det inte mycket med stacken som var 6k från start men när blindsen gick upp till 100-200 så fick jag 8 J på Big blind och 4st synade pree. Flop 7 9 10 rainbow..Jag dubblade stacken då en kille synat med 77 och floppat set. Sen rann det på bra och jag hade 26k i pausen när medelstacken låg på 12k och 75 spelare kvar. Efter pausen hände det inte så mycket men när blindsen var 400-800 kom en avgörande pott. Jag sitter på knappen och utg synar,en kille i mittposition reisar till 2400 och jag slår om till 5600 med AA....han hittar synen. Flop 3 4 8 med 2 klöver och han går all in direkt?....Vet faktiskt inte alls vad han kan tänkas ha men tror han har JJ eller QQ ...kanske AQ i klöver........Jag synar 12k och han visar 33..tomte...Blir rejält vingklippt där och ställer in mina sista 7k med JJ och får syn av AK. Ett ess på flopp och jag fick lunka hem med svansen mellan benen när det var typ 30 kvar. Har fått begäran att sätta in en bild på Ken så här kommer den..


Kommentarer
Postat av: dahol

Kung Ken!

2009-06-26 @ 14:42:51
Postat av: Jonte

Bra där Hammer :) Men va hade du för hand mot 33:an? Gissar på kongkong eller AA.

2009-06-26 @ 15:54:46
Postat av: hammarn

ha ha ser att jag glömt skriva ut det men du hade ju listat ut det Jonte. Satt på AA

2009-06-26 @ 18:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback