Nu kör vi..

Nu har det nya året börjat så nu är det bara att köra för fullt. Har tänkt mig lite ändringar på klubben i år och det blir bl a att HSOP kommer att delas på vår/höst då det blir tungt för många att spela 6 event på rad. Kommer därför att lägga 3st event i mars/april och 3st i höst då även main kommer att spelas. Här är ett litet förslag..


Event 1    mars/april      500;-   Texas holdem no limit    Freezeout

Event 2    mars/april      600;-    Mixed  Holdem/Omaha pot limit Freezeout

Event 3    mars/april     1100;-    Texas holdem no limit   Freezeout



Event 4     Oktober       600;-   Texas holdem  no limit   Freezeout

Event 5     Oktober       600;-   Omaha   pot limit  Freezeout

Event 6     Oktober      2200;-   MAIN EVENT  Texas holdem no limit Freezeout



Kommentarer
Postat av: Chip_j

Jag tror att en horse inte skulle vara helt fel.

Men jag kan ju ha fel!

2010-01-04 @ 14:45:17
Postat av: Chip_J

En sak till tror att det skulle dra mera om event 6 var dyrare faktiskt. Då skulle det komma andra spelare från andra håll i Sverige, typ 4000kr. Men det kanske inte är det som är tanken?

Har faktiskt pratat med lite folk, som gärna åker en bit ifall det finns lite mera pengar i potten.

2010-01-04 @ 14:50:25
Postat av: Hammarn

Horse hade vi förra året men det var väldigt tunnt startfält så det var därför jag strök det från listan tills i år. Problemet är ju att många tycker att det vore jättekul med t ex horse eller 7 card men när det väl kommer till kritan backar de flesta ur. Tror att många är lite osäkra på en del av spelen och väljer därför att avstå.

Angående Main event så är det ju en avvägning. Höjer jag inköpet kommer det inte så många från närområdet men kanske en del utifrån. Tror inte att potten skulle bli större då antalet spelare skulle minska..men jag vet inte säkert.

2010-01-07 @ 00:44:09
URL: http://www.hammarn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback